неділя, 27 вересня 2015 р.

Закони добре організованого сімейного виховання школярів




·        Пам’ятайте, що навчання – один із найскладніших видів праці, а здібності у дітей не однакові.
·        Не можна вимагати від учня неможливого. Важливо визначити, на що він здатен у даний час навчальної діяльності.
·        Навчання не сприяє розвитку учня, якщо воно вимагає від нього механічної роботи, зазубрювання, а не напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення та дії.

·        Виключайте надмірну опіку, насилля й командно-наказовий тон. Вони викликають протидію дітей, психічні травми, придушують бажання та інтерес, примушують шукати порятунок в обмані.
·        Розвивайте цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу, самостійність і відповідальність дитини в навчанні та в усіх її справах.
·        Привчайте дітей користуватися годинником і не дозволяйте сидіти над виконанням домашнього завдання більше встановленого часу.  
·        Не примушуйте учнів писати в чернетках, переписувати виконане ними завдання – це призводить до перевтоми, викликає відразу до навчання.
·        Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, як вам би хотілося. По-перше, оцінка має виховну роль, а по-друге, це не остання робота й не остання оцінка.
·        Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання. Щодня переглядайте учнівські зошити.
·        Організуйте правильний режим життя, харчування й відпочинку дітей.
·        Обов’язково помічайте й заохочуйте навіть мало помітні успіхи дітей у навчанні й поведінці, використовуючи для цього слова похвали, поцілунки й різні види морального заохочення.
·        Виробляйте в сина чи доньки звичку переключатися з однієї справи на іншу. Якщо батьки кличуть обідати, то дитина повинна припинити гру і йти до столу. Не дозволяйте їй ігнорувати батьківські вказівки.
·        Привчайте дитину розмежовувати години дозвілля і час, коли вона зайнята чимось серйозним, не змішувати справу з грою, не перетворювати одне в інше. Часто доводиться спостерігати картину, коли за обідом дитина не їсть, а ліпить із хліба фігурки. Батьки на це не звертають уваги. Не будьте пасивними спостерігачами таких сцен. Адже теж саме буде відбуватися під час виконання домашніх завдань у школі.
·        Пам’ятайте, що батько і мати – найкращі вихователі, вони повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли їх немає вдома.
·        Дітям належить майбутнє! Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей було прекрасними.